top of page
  • Writer's pictureKAMY

PEKA: WALK FOR ENVIRONMENT RALLY

Updated: 30 Ogo 2021


Nadiah from KAMY spoke about the importance of forest in climate action, and why Malaysia's indigenous land rights are the center of climate justice.

 

18.7.2019


KAMY endorsed the memorandum sent to Deputy Minister of Ministry of Water, Land and Natural Resources, to urge for Forest Act 1970 amendments.


Almost 200 Orang Asli - the indigenous communities from the northern states of Perak, Pahang and Kelantan came down to demand for their democratic rights to be upheld by the parliamentary. This rally organized by PEKA, has attracted almost 150 people from Kuala Lumpur.


 

Hutan bukannya mesin ATM semata mata. KAMY berdiri bersama sama dengan semua yang terancam dengan kemusnahan hutan dan alam semulajadi.


Jika kehilangan hutan tropika adalah sebuah negara, emisi karbon yang dihasilkan adalah ketiga selepas China dan USA. Hentikan sistem ekonomi yang berat sebelah kepada keuntungan peribadi korporat gergasi dan ekonomi tidak mampan.


Kepanasan global sudahpun bermula dan ahli politik kita masih lagi lalai dengan permainan politik sampah. Kesedaran untuk bersuara tentang alam sekitar adalah kritikal. Jangan memperbodohkan dan intimidasi golongan belia, miskin dan marginal!


Syabas Pertubuhan Pelindung Khazanah Alam Malaysia kerana bekerja keras untuk membela khazanah alam kita.



18 lihatan
bottom of page